LKA podkāsts ir klausāms LKA Spotify kanālā: https://ej.uz/LKAruna
2024. gada maija un jūnija trešdienu un piektdienu pēcpusdienās Latvijas Kultūras akadēmijas (LKA) Spotify raidierakstu platformā #LKArunā klausītājiem būs iespēja dzirdēt bakalaura studiju “Kultūras socioloģija un menedžments” 3. kursa studentu veidotu tematisko sadaļu “Pētījums fokusā”. Piecās epizodes studenti pievērsīsies LKA īstenotajiem pētniecības projektiem, lai vērstu uzmanību tādām tēmām kā repa scēnas Latvijā noslēpumainā vide, kino auditorijas paradumi, pētniecībā balstīta māksla, kultūras nozares nepieciešamība pēc basģitāristiem un pētniecības procesa aizkulises.
Latvijas Kultūra akadēmija, gatavojotie 2021.gada konferenču sērijai "Kultūras Krustpunkti XV", kas norisinājās nedēļas garumā, no 1. līdz 5.novembrim, piedāvā klausītājiem platformā Spotify raidieraksta #LKArunā tematisko sadaļu “Sinerģija” piecās epizodēs. Katrā no epizodēm satiksies pētnieks un mākslinieks, lai apspriestu gadsimtiem senu jautājumu – kādas ir zinātnes un mākslas spējas runāt par un ar pasauli. Par pētniecības un mākslas mijiedarbi, savstarpējām ietekmēm, dialogu, pētnieku un mākslinieku sadarbību, kopdarbību vai savrupu ceļu iešanu – tas viss un vēl – “Sinerģijas” sarunās. Mākslas un pētniecības dialoga iespējas, savienojuma un nošķīruma punktus kopā ar sarunu viesiem meklē LKA Zinātniskās pētniecības centra (LKA ZPC) zinātniskās asistentes – Una Arbidāne un Nadīna Medne.
Bakalaura studiju “Kultūras socioloģija un menedžments” 3. kursa studente Lote Katrīna Cērpa, kura paralēli studijām uzsākusi profesionālās gaitas LKA Zinātniskās pētniecības centrā kā zinātniskā asistente, raidieraksta sadaļā “Zini vai pēti!” pievērsīsies jautājumiem, kas tiek risināti valsts pētījumu programmas projekta “Kultūras kapitāls kā resurss Latvijas ilgtspējīgai attīstībai” ievaros. Kultūra, māksla, attīstība. Kā to iespējams apvienot un kā to iespējams pētīt?
Maģistra studiju “Audiovizuālā un skatuves māksla” studente Dita Stalovska raidieraksta tematiskajā sadaļā “Kā es pārstāju tikai skatīties kino?” pievērsīsies kino pētniecības nozīmei, meklējot atbildes uz jautājumiem: kāpēc vajag ne tikai radīt kino, kāpēc ir svarīgi arī pētīt kino? Kā vērtēt kino, izvairoties no “patīk” un “nepatīk” un kā kino pētniecība palīdz saprast savu un sabiedrības gaumi un vai to ir iespējams ietekmēt?